سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

 

 

شرحی بر  زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علی حسینی پور

 

به تاریخ  1316 در خانواده ای روحانی درشهر اردکان متولد شد، دوران تحصیل را از سال 1323 در دبستان فردوسی آغاز و در سال 1331 در دبیرستان شرف ادامه داد . پس از آن  در سال 1333 وارد حوزه علمیه اردکان شد و با کسب دروس مقدماتی  و استفاده از اساتید بومی مدارج اولیه علمی و حوزوی را در زادگاه خویش کسب نمود . سپس در سال 1341 برای کسب مدارج علمی بالاتر به حوزه علمیه قم عزیمت نمود و در آنجا از محضر  اساتید بزرگ دینی  چون  استاد  آیت الله جعفر سبحانی و استاد  آیت الله العظمی مکارم شیرازی کسب فیض نمود .

پس از آن به دلیل مشکلات عدیده به اردکان بازگشت وو با حضور در حوزه علمیه اردکان دروس کفایه و خارج فقه را  نزدآیه الله خاتمی فرا گرفت و همزمان به تدریس و تبلیغ علوم دینی مشغول شد.و خدمات ارزنده تبلیغی خود را در دیار خویش از آن سالها آغاز نمود.

مروری بر خدمات و فعالیتهای تبلیغی بعد از تحصیل

امامت جماعت اکثرمساجد سطح شهر چون صدرآباد، امیرالمؤمنین (ع) مزرعه سیف در کارنامه تبلیغی ایشان موجود است وبیشترین خدمات تبلیغی ایشان در مسجدجامع اردکان رقم خورده که در این مسجدکه محل اقامه جماعت وتبلیغ توسط اجداد ایشان نیز می باشد بیش از 40 سال فعالیت تبلیغی داشته اند.

از جمله مسئولیتهای وی می توان به مسئولیت نهضت سوادآموزی شهرستان به مدت 16سال به سفارش و تقاضای مرحوم آیه الله بهجتی اشاره نمود.

از دیگر خدمات تبلیغی این بزرگوار ، مسئولیت و حضور در دفتر ائمه جمعه اردکان و خدمت در کسوت امام جمعه موقت می باشد و مدتی در دفتر آیه الله خاتمی مشغول بوده مدت زمانی نیز در دفترآیه الله بهجتی فعالیت نموده است و این خدمت هنوز هم باتوجه به ضعف جسمانی در دفتر امام جمعه فعلی ادامه دارد.

از دیگر فعالیتهای اجتماعی و تبلیغی ایشان ، تصحیح قرائت نماز نمازگزاران مسجدی بااهداء جوایزی که خیرین تأمین می نمودند می باشد، که این فعالیت مورد استقبال خوبی از سوی مردم قرارمی گرفته است.

این عالم بزگوار مدتی را در جبهه های نبرد علیه باطل و در جمع رزمندگان حضور داشتند و به دلیل همراهی وتبلیغ دین در بین رزمندگان اسلام ازطرف سپاه وقت تشویق شدند.

حضور در پایگاههای بسیج و همراهی در برنامه های این نهاد مقدس از دیگر خدمات ایشان ثبت گردیده است.

نیم قرن خدمت در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

توسط : حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علی حسینی پور

ایشان از سال 1341 تا کنون به عنوان روحانی ، مبلغ و امام جماعت در عرصه های مختلف تبلیغی در شهر و روستا فعالیت دارند ، اقامه نماز جماعت در مساجد ، حضور در مجالس دینی ، همراهی در برنامه های فرهنگی و دینی ، امامت جمعه موقت ، نمایندگی از دفتر مراجع عظام ، تدریس در مراکز آموزشی و فرهنگی ، همراهی با مردم در شادی ها و غمهایشان ، ... از جمله خدمات ارزنده ایشان می باشد و هنوز هم با کهولت سن و بیماری شدید ، این عرصه را واننهاده و در صورتی که بیماری امانش دهد ، در مسجد جامع اردکان حاضر و به اقامه جماعت و تبلیغ مشغول می شوند.

خدمت رسانی تبلیغی در عرصه حج و زیارت

ایمان و اخلاص و عشق و ارادت به اهل بیت و لطف خداوند مهربان ایشان را توفیق عنایت نمود تا در دوران زندگی خویش 25 مرتبه به عنوان روحانی حج در حج تمتع حج ، مبانی اجرایی و معنوی حج خانه خدا را به زائران بیت الله الحرام آموزش و حاجیان را همراهی نماید و 3 مرتبه در عمره مفرده و 2 مرتبه در عتبات سوریه در خدمت همشهریان ودر امر تبلیغ دین و شعائر اسلامی فعال بوده است  

شرحی بر زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بمان جدیدی اردکانی

 

حجت الاسلام والمسلمین علی بمان جدیدی اردکانی در شهریور ماه سال 1314 در شهرستان اردکان و در خانواده ای که از نعمت پدری کشاورز و مادری متدین و زحمتکش بهره مند بود متولد شد.

تحصیلات خود را در اردکان و در مرحله ابتدایی آغاز و بعد از طی سه سال تحصیل در دوران ابتدایی بنا به اشتیاق فراوان به تحصیلات دینی و معنوی به مدرسه علمیه اردکان که مدرسه کهنه نامیده می شد و امروز به مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) معروف است، رفت .

ایشان تحصیلات حوزوی خود را در حوزه ای که زیر نظر آیت الله خاتمی اداره می شد آغاز و دروس جامع المقدمات تا رسایل ومکاسب شیخ مرتضی انصاری و مطوّل وشرح لمعتین ومکاسب و فرائد را در خدمت آیه الله حاجی ملامحمد حایری و ایه الله سید روح الله خاتمی تلمذ نمود.

مروری بر خدمات و فعالیتهای تبلیغی و ادامه تحصیل

عطش فراگیری علوم دینی ایشان را در سال 1331 عازم شهر مقدس قم نمود و با حضور در حوزه علمیه قم در حجرات فیضیه و دیگر مدارس دینی و در پای درس مرحوم آیه الله مشکینی از بیع مکاسب و استصحاب رسایل نشانید و رسائل را در محضر آیه الله العظمی مکارم شیرازی آموخت .

ایشان در ادامه به تهران رفت ودر امتحان مدرسّی مراکز آموزشی دینی شرکت نمود و در تهران مدرسه سپهسالار قدیم پشت مدرسه مروی در خدمت آیه الله حاجی آقا مهدی مشغول به فراگیری علوم دینی و آموزشی شد  ودر سال  1377با دیپلم مدرسّی به عنوان آموزگار به لواسانات (امامه)اعزام شد.

این بزرگوار به  مدت دو سال درانجام امر شریف معلمی مشغول خدمت بود  و از سال 1339 ابتدا در شمیرانات وبعد درتهران اوّل به عنوان آموزگار وسپس به عنوان دبیر تاسال 1351 مشغول  واز سال 1351 برای خواندن فلسفه به قم منتقل شد.

 در آن سالها درشهر قم ضمن اشتغال به دبیری در آموزش وپرورش ، کسب علم و دانش را رها ننمود و

(منظومه حکمت) سبزواری را نزد آیه اله محمدی گیلانی فراگرفت و(جلد اول اسفارملاصدرا )را نزد ذ (آیه الله جوادی آملی) آموخت.

خدمت در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

توسط :حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی جدیدی اردکانی

ایشان در سال 1358 به درخواست آیه الله خاتمی به اردکان منتقل ودرآموزش وپرورش این شهرستان مشغول به خدمت شد .

این روحانی بزرگوار در اثنای شغل معلمی خود مسوولیت افتخاری  ریاست سازمان تبلیغات اسلامی اردکان از بدو تأسیس به مدت 15 سال را به عهده گرفت و در این امر مهم تبلیغی ، خدمات ارزنده ای در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی در شهرستان اردکان را با همکاری روحانیون و طلاب به انجام رساند. ودرسال 1372 به افتخار بازنشستگی نایل آمد. حضور مستمر و فعالیت درحوزه علمیه اردکان در زمان آیه الله خاتمی و آیه الله بهجتی درکسوت استادی و امر تبلیغ و ادامه این همکاری در دوره های بعد تا کنون از افتخارات ایشان محسوب می گردد.

از جمله فعالیتهای تبلیغی ایشان حضور در مساجد شهرستان بویژه مسجد امام حسین (ع) در کسوت امامت جماعت می باشد که این امر مهم را با حضور در مجالس معنوی و مذهبی و همراهی با مردم اردکان در امور دینی عجین می نمودند.

شرحی بر زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمود صحرایی

 

حجه الاسلام حاج شیخ محمود صحرائی در سال 1311 در شهرستان اردکان چشم به جهان گشود و پس از گذران دوران طفولیت درخانواده ای مذهبی و دیندار ، دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان فردوسی از سالهای 1317 تا 1324 گذرانید.

پس از تحصیلات اولیه در سال 1324 به عشق فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی وارد حوزه علمیه اردکان شد و تحصیل در حوزه علمیه اردکان را تا سال 1336 ادامه داد و در این مدت دروس سطح یک حوزوی را از محضر اساتیدی چون آیت الله حاج ملامحمد حائری در درس شرح لعمه و آیه الله خاتمی در درس مطول فراگرفت. ایشان ضمن تدریس علوم دینی به تحصیل در سطوح رسمی آموزشی نیز همت گمارد و پس از گرفتن دیپلم متوسطه در سال 1338 تحصیلات حوزوی خود را نیز ادامه داد.

مروری بر خدمات و فعالیتهای تبلیغی بعد از تحصیل

علاقه وافر به اشاعه علم و دانش ایشان را رهنمون استخدام در آموزش و پرورش کرد و اشتغال به امر شریف معلمی در روستاهای شمشک و گلندوک تهران را تجربه نمود.

ایشان در خلال معلمی و تدریس در مراکز آموزشی تهران ، بنا به علاقه به پیشرفت در علم و دانش وارد دانشگاه شد و تحصیلات خود را در دانشگاه تهران ادامه داد و در سال 1344در رشته کارشناسی زبان وادبیات عرب فارغ التحصیل ودر همان سال تدریس در دبیرستانهای تهران ( شمیران نو ) سخنرانی و روضه خوانی در مجالس تهران را ادامه داد.

پس از گذر دوران حضور و خدمت رسانی در پایتخت به زادگاه خود مراجعت و تدریس در مراکز آموزشی اردکان از جمله هنرستان شهید مطهری را آغاز نمود.

 حضور یک روحانی در کسوت معلمی هنوز هم در خاطره دانش آموزان سالهای پیش اردکان خوش می درخشد چرا که علاوه بر امرمعلمی ، تبلیغ دینی و عطوفت با دانش آموزان راسرلوحه کاری خویش قرار داده بود. در این دوران ایشان علاوه بر معلمی ، امر تبلیغ دینی خویش رانیز کوشا وفعال ادامه می داد و حضور مستمر در حوزه های علمیه و همراهی و همکاری با این نهاد مقدس را افتخاری برای خود می دانست.

30 سال خدمت در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

توسط : حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمود صحرایی

خلاصه ای از خدمات تبلیغی ایشان را به شرح زیر    می توان برشمرد:

امامت جماعت مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام اردکان دربیش از 30 سال همراه با تبلیغ دین و آموزش معارف اسلامی به نمازگراران این محله .

سفرهای مکرر تبلیغی به شهرهای مختلف جهت سخنرانی و تبلیغات دینی در طول بیش از 30 سال.

همکاری باسازمان تبلیغات اسلامی در بحث اعزام به روستاها بعنوان امام جماعت و برگزاری نماز جمعه و تبلیغ دین در روستاها به مدت 30 سال.

خدمت رسانی تبلیغی در عرصه حج و زیارت

ایمان و اخلاص و عشق و ارادت به اهل بیت و لطف خداوند مهربان ایشان را توفیق عنایت نمود تا در دوران زندگی خویش 17 مرتبه به عنوان روحانی حج در حج تمتع حج ، مبانی اجرایی و معنوی حج خانه خدا را به زائران بیت الله الحرام آموزش و حاجیان را

همراهی نماید . همچنین با حضور در سفرهای  عمره مفرده و عتبات عالیات و سوریه در خدمت همشهریان ودر امر تبلیغ دین و شعائر اسلامی فعال بوده است .

 

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.